Antallet af unge med adhd, add og lignende diagnoser er eksploderet de sidste 10 år, men hvad ligger der bag diagnosen? Hvilke særlige udfordringer oplever personer med disse diagnoser typisk? Hvordan skal vi forstå eksplosionen i diagnoser, og er diagnosen overhovedet et godt afsæt for pædagogik og undervisning? Kurset vil formidle en forståelse af hvilke særlige udfordringer unge med adhd, add og lignende diagnoser har, og hvordan de bedst mødes pædagogisk. Du vil få perspektiver på hvilke særlige pædagogiske udfordringer, det kan give at arbejde med disse unge. Og du vil få inspiration til konkrete redskaber og tilgange, som det ofte er hensigtsmæssigt at bringe i spil - både i forhold til undervisning, pædagogik og dialog.
Fagmiljøerne...
- SPECIALSKOLER
- EFTERSKOLER
- VUC & AVU & HF
- KRIMINALFORSORGEN
- ERHVERVSKOLER & TEKNISKE SKOLER
- GYMNASIALE UNGDOMSUDDANNELSER
- FRISKOLER
- PÆDAGOGISK PSYKOLOGISK RÅDGIVNING
- VEJLEDERE & KOORDINATORER
- BOSTEDER & OPHOLDSSTEDER
- LEDELSE
- KOMPETENCEGIVENDE UDDANNELSER
- ALMENE GRUNDSKOLER
- FORENINGER
- FORVALTNINGER & JOBCENTRE
- KONFERENCE-ARRANGØRER