Friskolerne står langt hen ad vejen med de samme inklusionsorienterede udfordringer som folkeskolerne. Men friskolerne har ofte en defineret faglig eller værdimæssig profil som skal passe ind i inklusionsperspektiverne. De har en anden mulighed end folkeskolerne for at vælge en særlig profil i deres inklusionsarbejde, og de er underlagt et andet offentligt specialpædagogisk tilskudssystem. Ofte giver det værdimæssige afsæt og det tættere forældresamarbejde nogle styrker i forhold til inklusionsopgaven. Men det fordrer også at man som skole har et klart perspektiv på skolens inklusionsarbejde. I disse opgaver har jeg stor glæde af mit tætte kendskab til de frie skolers værdisæt, organisationer og rammebetingelser.
Fagmiljøerne...
- SPECIALSKOLER
- EFTERSKOLER
- VUC & AVU & HF
- KRIMINALFORSORGEN
- ERHVERVSKOLER & TEKNISKE SKOLER
- GYMNASIALE UNGDOMSUDDANNELSER
- FRISKOLER
- PÆDAGOGISK PSYKOLOGISK RÅDGIVNING
- VEJLEDERE & KOORDINATORER
- BOSTEDER & OPHOLDSSTEDER
- LEDELSE
- KOMPETENCEGIVENDE UDDANNELSER
- ALMENE GRUNDSKOLER
- FORENINGER
- FORVALTNINGER & JOBCENTRE
- KONFERENCE-ARRANGØRER